Sunday, January 22, 2012

Bila saya bersuara..

Sesuai dengan title blog ni.."SiLENT rEaDer"..macam tu jugak la dengan owner blog ni. Kalau di ikutkan memang saya lebih banyak berdiam dari menyuarakan atas banyak sebab. Antaranya takut terguris hati, takut ayat tak kena tempat, tak suka menonjol, dan lagi lain sebab yang tak dapat di nyatakan dengan jelas di sini.

Okay ke sebenarnya sifat macam ni? Itu antara persoalan dalam diri saya sendiri. Jenis saya diam kat luar, tp bising kat dalam. Maknanya bising dengan persoalan bertubi-tubi ke atas diri sendiri lepas tu bertubi-tubi balik jawab persoalan sendiri. Lepas tu mula la buat andaian sendiri samada andaian buruk atau baik atau kedua-duanya.

Ada sebab saya jadi spesis macam ni pun. Keadaan persekitaran, orang sekeliling yang mengajar saya untuk menjadi "lebih baik diam dari bersuara". Jadi, itu la saya sekarang. Tapi jangan ingat diam tanpa berfikir..saya berfikir, mendengar, mengolah sendiri hipotesis yang nyata mahupun tersirat..tapi untuk menyuarakan..maaf, terlalu lama masa untuk saya perlukan samada perlu atau tidak..


~ Don't make a habit of pointing out other people's flaws. You're not perfect either. Look in the mirror before you look out the window ~

No comments:

Post a Comment

Serangan Balas??